Pàgines

divendres, 18 d’octubre del 2013

DRETS D’AUTOR I PROPIETAT INTEL•LECTUAL A INTERNET PER EDUCACIÓ

De tots els anys que porto estudiant, penso que mai m’havia aturat a pensar amb el tema dels Drets d’Autor.
Sempre que he realitzat algun treball o presentació, i he utilitzat algunes imatges no he tingut en compte l’autoria de la imatge. Normalment ens fixem més en el tema de les frases, és a dir, quan utilitzem una frase que no és nostra la solem marcar i afegir l’autor d’aquesta. Però en el cas de les imatges és una cosa que mai he tingut present. És cert, que sempre es posa una bibliografia o webgrafia per indicar el lloc d’on s’ha extret la informació, però tampoc s’afegeix la web o el lloc d’on s’han extret les imatges.

Hem de pensar però, que ens trobem en una societat immersa en el món de les tecnologies, per tant l’accés a aquestes és major i més fàcil. Aquesta accessibilitat, no dubto que posi en perill tot allò relacionar amb els drets d’autor.

Així com la societat ha anat avançant i ha anat introduint les tecnologies en les seves vides quotidianes, les escoles també han anat canviant i s’han trobat adreçades a aquesta nova era digital.

Avui dia, a les aules és molt freqüent trobar un racó destinat a les TIC, que sol disposar d’un ordinador amb connexió a la xarxa i alguns discs amb jocs didàctics. Per tant, podem comprovar com les noves tecnologies ja formen part de les aules com un racó més d’aprenentatge.

Nosaltres com a docents, també utilitzam els recursos digitals per treballar a dins les aules, ja sigui per fer algun projecte, com a consulta, etc. i és precisament aquí on ens hem de demanar; quin ús feim dels recursos que trobem a internet? Realment podem utilitzar qualsevol recurs?


L’experiència viscuda a les escoles, em diu que els docents no som prou conscients de si és correcte l’ús que se’n  fa dels recursos que utilitzem. És per això, que una bona formació respecte a la utilització d’aquests recursos que es troben a la xarxa és fonamental. Ja que hem de tenir en compte, que nosaltres servim de model pels infants, per tant una bona formació i un bon coneixement de la temàtica, permet oferir una educació i un aprenentatge de qualitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada