Article: “El plaer
d’emprar les TIC a l’aula d’infantil”
Aquest article, ens
parla d’un tema el qual ja hem fet referència en publicacions anteriors. Es tracta,
de la importància que tenen les tecnologies a dins la societat i de com es troben
immerses en la vida dels infants, ja que aquests neixen i creixen envoltats de
tecnologies. És per això, que l’escola té l’obligació d’integrar les TIC al seu
centre, i en conseqüència, a les aules, per tal de donar resposta a aquest fet.
Avui dia, ja es pot
veure un clar exemple d’això, a les escoles i sobretot a dins les aules, podem
trobar ordinadors i altres aparells tecnològics. Aquests, es solen utilitzar
com a element lúdics, per captar certs moments de la vida de l’aula (fotografies,
vídeos), projectar certes coses, etc.
En aquest article
però, ens diuen que així hi tot les TIC no estan completament integrades a dins
les aules, perquè només s’utilitzen en moments puntuals i no com una eina més
del procés d’ensenyament – aprenentatge.
És per això, que
ens ofereixen una sèrie de punt a tenir en compte per introduir l’ús de les TIC
a l’aula, com per exemple: organitzar l’aula de manera que hi hagi un espai (racó)
destinat a l’ordinador, crear materials multimèdia per part del docent, tenir en
compte aspecte de la metodologia com són els grups de treball, etc.
Personalment, penso
que és important aplicar canvis en la metodologia i en les infraestructures del
centre en relació a les TIC. És un tema que es troba molt arrelat en les
nostres vides, però així hi tot, crec que hi ha d’haver un equilibri en el
procés d’ensenyament – aprenentatge, un equilibri entre els aprenentatges amb
les tecnologies i aquells aprenentatges vivencials, que requereixen de l’exploració,
la investigació i l’experimentació de l’infant.
Article: “5 claus
per una bona integració de TIC en els centres educatius”
Aquest article, ens
ofereix cinc claus que són necessàries per poder integrar les TIC en els
centres educatius com a part dels processos d’ensenyament – aprenentatge. Aquestes
són:
- Unes infraestructures i recursos materials suficients i de qualitat.
- Manteniment i una equip de suport de centre.
- Recursos didàctics que facilitin els aprenentatges dels estudiants.
- Tota la comunitat educativa ha de participar, és a dir, hi ha d’haver un consens.
- Formació per part del professorat tant individual com de centre.
Penso que són cinc
requisits bàsics perquè un centre pugui aplicar les TIC en les aules i deixar
que formi part del currículum com una àrea més. És important també, que tota la
comunitat educativa, juntament amb les famílies s’hi trobi implicada. Perquè tot
això sigui possible, és necessari que s’elabori un Pla TIC i que aquest, es
trobi a dins el PEC, de manera que es doni un convenciment del consens i la
organització que s’ha establert en torn de les TIC.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada